کد مطلب:275047 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:236

زمانی ویژه و برکاتی خاص
زمان ظهور از بركات خاصی برخوردار است و به فرموده شهید بزرگوار ما خداوند این قطعه از زمان را به این ویژگیها اختصاص داده است كه به بعضی اشاره می شود. از بركات ظهور موفور السرور امام مهدی (ع) مفاسد اخلاقی از بشر برداشته می شود چون عقول رشد می كند و به مضمون فرمایش حضرت باقر (ع) هنگامی كه قائم ما ظاهر می شود خداوند دست لطفش را بر سر بندگانش می گذارد (نظر زحمت خاصی به بندگان می فرماید) و عقل هایشان كامل



[ صفحه 22]



می گردد. [1] در نتیجه وقتی فنای دنیا را پیش چشم داشت و بقاء آخرت را متوجه بود وقتی موهوم بودن و اعتباری بودن تجملات و شهوات دنیوی را فهمید و حقیقت داشتن آخرت را باور كرد، كجا به این زرق و برقها دل می افكند؟ لذا به بركت ظهور آن حضرت كه خداوند عقلها را كامل می گرداند، مفاسد اخلاقی بخودی خود ریشه كن می شود از حقد و حسدها، كینه و عداوتها دیگر خبری نیست. اخوت اسلامی و برادری ایمانی جای دشمنی های بی جا را می گیرد و همكاری و صمیمیت، فداكاری و محبت جای درگیریهای واهی را.


[1] اصل حديث و شرح آن در ضمن نوشته هاي شهيد آيت الله دستغيب در آخر كتاب 82 پرسش چاپ چهارم ببعد كه پس از شهادت آن بزرگوار منتشر گرديده آمده است.